onsdag 2 juli 2014

Nytt jobb och semester...

Igår skrev jag kontrakt på mitt nya jobb, ett riktigt jobb. Jag kommer att rocka en kaffemaskin på ett café på Nova i Lund. Känslan av att vara 19 igen är överhängande men ganska härlig. Att jobba som barista är precis lagom tankekrävande vilket passar ganska bra just nu. Anledningen till att det blev café-jobb är för att det var det enda jag kunde tänka mig att jobba med (förutom det jag redan gör såklart). Det är bara på halvtid så jag kommer att fortsätta sy och hemsidan kommer att leva vidare.

Denna vecka har jag semester med barnen - eller semester och semester, snarare en vecka i överlevnadsträning. Så - därför blir det inte mycket sytt denna vecka. Beställningar som ligger på vänt blir klara i nästa vecka. Beställningar som kommer in nu har en väntetid på ca två veckor.

Butik Poplin i Stockholm säljer numer mina solhattar och hårband, kika in om ni har vägarna förbi!

 Solhattarna går åt som smör i solsken vilket är helt fantastiskt! Hade en tanke på att sy upp ett gäng till webbutiken men alla blir sålda innan dem hinner dit. Här är ett axplock av dem färdiga som då är sålda.




  
Den här är barnstorlek med knytband. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar