torsdag 22 augusti 2013

Hur går det sen?





Jag har haft en fundering ett tag. Jag handlar väldigt sällan nytt och när jag gör det handlar jag kläder som påminner om 60/70/80-talet till färg och modell. 
När mina barn bli äldre och kanske skaffar familj, kommer dem då att vilja se tillbaka till sin barndom för att efterapa kläderna som dem har nu eller kommer dem vara bittra över att alla kläder dem har kommer vara närmare 60-70 år gamla då? Kommer jag att föra denna smak vidare eller kommer mina barn önska att jag hade sparat kläder som är moderna nu? 
Ibland får jag för mig att åka till IKEA och köpa ett påslakan av varje sort och sen in på Lindex och köpa på mig en hög moderna kläder för att sen spara dem i 30 år, för dem kommer antagligen vara eftertraktade då. Tänk om min mamma eller pappa hade åkt till IKEA på 70/80-talet och köpt ett påslakan av varje sort och plockat fram det nu! Oj himmel! 
Så tänk om mina barn kommer till mig om 30 år och ber om gamla sängkläder från när jag var ung och så plockar jag fram uråldriga, håliga stackars påslakan? Vad besvikna dem kommer att bli... Fast, jag kommer ju bli glad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar