lördag 9 februari 2013

loppislördag!

Idag har jag besökt tre loppisar. Min sedvanliga onsdagstur blev till en lördagstur och det var kanske bra för nu vet jag att jag alltid ska besöka dessa loppisar på onsdagarna! Damn, vad mycket folk!
Men mina armbågar är välvässade och mina loppisögon på hugget så det blev fina fynd ändå!



Mmm, finfin! Gissningsvis strl 38/40.

Duk i svala pasteller, Perstorps-bricka, koppar och fat (omärkta men inte obemärkta), smulsop i teak, UE-koppar (Oliv), tre små vaser och en bonad i vackra färger.


80-tals mjukisset till Jack, äldre Brio bultbräda, tre par sockor, två par vantar och ett magiskt förkläde.

Hålslagare med tyngd, förbandslåda (?) med torkade oljefärger, syltburk med vackert mönster och vacker text (sylt och plättar magen mättar), och (woohooo) del av servis från IKEA´s 70-tal.
En fantastisk fin duk med stor blomma, trikå-tyger, stor bit virkad gardin, kantband, lite vaxduk och annan textilier .
En äkta vintage t-shirt stlr L med Musse Pigg och blus som jag nog kommer att behålla själv.
Fyra runda dukar!
Jag är mycket nöjd! Nu ska jag hugga tag i dem sista två barnklänningarna som är tvättade efter en liten olycka med bl.a ett strykjärn, en stol, en klumpig kvinna och en kaffekopp. 
Ikväll bjuder mannen på spenatsoppa med ägg! Hela familjens favorit!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar