fredag 8 februari 2013

tänkte bara skryta lite....

I Jack och Valdemars rum har det varit byggarbetsplats en längre tid. Anledningen till det är ett element vars termostat hade gått sönder (innan vi flyttade in och förra ägaren hade så fint dolt det med silvertejp...) och lett till en vattenskada på golv och väggar. Det tog ett tag innan vi märket själva läckan för dels var där ett skrivbord i vägen och dels låg det en heltäckningsmatta där den blöta fläcken inte syntes. Så när vi till slut upptäckte det hela hade vattnet vandrat ganska långt ut på originalgolvet och upp för väggarna. Så det var bara att börja riva ut! Allt! 
Vi ville ju renovera rummet så småningom så det var ingen större förlust. 
Spånplattor, gammal isolering, tapeter, heltäckningsmatta, plastmatta, massonitskivor, en miljon småspik, en garderob och självklart elementet åkte ut och in fick färsk fin pärlspont flytta in! 
Och nu till själva skrytandet (jag vet att det är fult att skryta men jag kan inte låta bli), jag har gjort allt själv! 
Jag har aldrig renoverat innan så jag var förvånad över hur bra resultatet blev. Till min hjälp hade jag en fogsvans, en tumstock, skruvmejslar, hammare, en gammal IKEA-kökskniv och spik/skruv (och nytt och återvunnet trä).   

Här på bilden ser ni fönstret före och efter, dock utan målarfärg.  





Nu är det bara ett lager färg på väggarna kvar och två lager på golvet sen är det klart! Jag kan knappt bärga mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar